[hackmeeting] propuesta de charla + Software Librea Euskaraz (i18n eta l10n)

karlos g liberal karlos en krask.com
Lun Sep 1 23:07:05 CEST 2003

Kaixo
Esto es una propuesta de un mozo de Iruña que esta currando en la traduccion
de KDE al euskera con todo el curro que supone la propuesta la envio en
euskera a espera de traduccion, tambien la mento en el wiki.

Podria salira algo en conjunto no

Hitzaldia / Tailerra

1. Dinamizadores:
        Servidora (eta nahi duena ere, noski)

2. Titulo(s)
        Software Librea Euskaraz
        (i18n eta l10n)

3. Resumen
Informatikan ingelesa nagusi. Halaxe izan ohi da. Dena den, orain
joera alda dezakegula dirudi software libreari esker. Software
jabedunekin enpresen menpe ginen. Bakarrik enpresek nahi zutena egin
genezake softwarearekin. Baita ere programak gure hizkuntzan ikusi.
Software librearekin ordea gu gara arauak ezartzen ditugunak eta guk
nahi adina egin dezakegu harekin.

4. Hitz-gakoak
euskara, internacionalization, localization, gettext, kbabel, kde, basque,
euskal, GNU, itzulketa, linux

5. Conocimientos necesarios
Informatika oinarrizko ezagutzak: fitxategi bat zer den, karpetak,
direktorioak, testu editoreak...

6. Edukinak:
        Internazionalizazioa eta Lokalizazioa. Oinarrizko Kontzeptuak
        GNU/Linux euskaraz
                - Oinarrizko Ezarpenak
                - Aplikazioak
        KDEuskaraz Proiektua
                - KDE zer da
                - Proiektuaren Egoera
                - Proiektuaren Plangintza
                - Lagundu nahi badut?
        Lanera!!!
                - Po fitxategiak
                - Itzultzen
                - Kbabel
                - Frogak

7. Metodologia, exposicion...
Txapa/azalpenak jendeak eginen duen lanarekin nahasi nahiko nuke pixkat
erakargarriago eta entretenigarriagoa egiteko dena. Hau da, 5 minutuko txapa
eta gero jendeak praktikan jar dezan azaldutako.

8. Iraupena
Ufa!! Hori jendearen araberakoa izaten da normalki. Gutxienko bat errateagatik
ordu 1. Dena den denbora murrizketarik balego erran eta molda genezake behar
denerako.

9. Lecturas gomendagarriak

Nola gettext:
http://www.euskalgnu.org/azpihtmleu/eskuliburuak/nola_gettext/nola_gettext.html

KDE Translation HOWTO: http://i18n.kde.org/translation-howto/

KDEuskaraz Proiektua:
http://www.euskalgnu.org/azpihtmleu/proiektuak/kdeuskaraz/index.html

Kbabel Proiektua:
http://www.euskalgnu.org/azpihtmleu/proiektuak/Kbabel/index.html

(bada aski, jendea beldurtuko zait bertzela)

10. Proiektore bat niretako eta gero jendeak frogak egin ahal izateko
ordenagailuren bat GNU/Linux, KDE eta Kbabel-ekin (igual gehiegi eskatzea da,
ez?). Lekutxo bat ipurdiak uzteko eta ahal bada interneterako irteera hor
barna dauden proiektuak erakusteko...

11. Hobe arratsaldean balitz, asteburuan gauez egiten baitut lan nik

12. Gutxi... ez da oso gai erakargarria... aunitz hobe dago pasahitz bat
haustea, ez? (Ikusgarriagoa bai da bederen)

13. Oraingoz deus... Lehen aipatu ditudan esteketan badago dokumentazio aunitz
irakurgai

marcos