[cafe-sd] Re: [cafe-sd] Renunciar a tus derechos en favor de la FSF (Era: preguntas frecuentes acerca de documentación libre)

Quique quique at sindominio.net
Wed Dec 11 08:29:27 CET 2002

Miquel dijo:

al menos en estados unidos es así. no estoy nada seguro de que en el reino
de españa sea sólo el titular del copyright quien pueda poner una demanda.

> [...]
> transfer the copyright to the FSF, the FSF will enforce the GPL for the
> program if someone violates it; if you keep the copyright, enforcement
> will be up to you."
>
> Richard M. Stallman
>
> http://savannah.gnu.org/faq/?group_id=11&question=What_does_it_mean_to_become_a_GNU_package.txt
>
> La cesion requiere un papeleo previo, enviar un documento firmado con la
> cesión del copyright a Cambridge, MA (la sede de la FSF), etc. No
> conozco los detalles, pero si tienes curiosidad en GNU-es te pueden

tendrías que escribir a assign at gnu.org, desde donde te darían todos los
detalles.

para que te hagas una idea, te pego el formulario que había antes en la
web de la fsf. una vez tuvieran todos los datos, te enviarían un contrato
que tendríais que firmar tú y el presidente de la fsf (rms).

pero todo esto te lo contarán mejor desde la fsf o gnu-es, que yo hablo
más de oídas que otra cosa.

salud,
 quique

--- CUT HERE ---------------------------------------------------------------

Please email the following information to assign at gnu.org, and we
will send you the assignment form for your past and future changes.

Please use your full legal name (in ASCII characters) as the subject
line of the message.
REQUEST: SEND FORM FOR PAST AND FUTURE CHANGES

[What is the name of the program or package you're contributing to?]

[Did you copy any files or text written by someone else in these changes?
Even if that material is free software, we need to know about it.]

[Do you have an employer who might have a basis to claim to own
your changes?  Do you attend a school which might make such a claim?]

[For the copyright registration, what country are you a citizen of?]

[What year were you born?]

[Please write your email address here.]

[Please write your postal address here.]

[Which files have you changed so far, and which new files have you written
so far?]

--
I'm always tempted to let people think I'm normal.