[Presos] POLICIES, PORRES I PISTOLES

Alex ygimenos at nexo.es
Tue Dec 10 17:35:11 CET 2002

POLICIES, PORRES I PISTOLES

La setmana passada, en un jutjat d’instrucció de Barcelona, vaig intervenir
en l’interrogatori d’uns policies acusats d’haver comès diferents delictes
(lesions, robatori...).  Jo actuava com a advocat de les víctimes, és a dir,
com a acusador privat.

En un moment donat, un dels policies es va encarar amb mi des del banc dels
acusats i em va increpar queixant-se de la meva insistència en preguntar-li
algunes coses: “A veure si li hauré de repetir les coses quaranta
vegades...!” i ho va dir en un to de prepotència policíaca que va
impressionar tothom que estava a la sala. Una noia d’entre el públic es va
indignar especialment i, en silenci, només amb la seva expressió, ho va fer
evident. Segurament, a la noia també li va sorprendre que jo seguís fent
preguntes sense protestar. I és que jo vaig esperar uns segons, per veure si
la jutgessa li cridava l’atenció al policia. Però no ho va fer. Aleshores,
vaig tenir en compte que els policies acostumen a portar les pistoles a
sobre fins i tot quan vénen als jutjats a declarar. I vaig veure que aquell
policia estava molt nerviós; i vaig recordar que últimament hi ha hagut
diverses persones ferides al cap per cops de porra de la policia. I és que
tot s’està endurint molt. I vaig tenir una mica de por.

Si aquest policia es va atrevir a faltar-nos al respecte a tots i a totes, a
mig matí, en una sala de justícia, i en audiència pública, què no serà capaç
de cometre contra les persones detingudes en els soterranis de la seva
comissaria i sense testimonis.

L’altre dia, jo vaig preferir ésser prudent, i espero que la prudència no
ens faci covards a tots plegats. La lluita continua!

Signat,

Francesc Arnau i Arias

Plaça Major, 28, 2n. 1ª

TELÈFON 93 889 16 39