[Presos] [anna] el govern USA vol atacar Iran i Anglaterra no el secunda

annanoticies annanoticies at yahoo.es
Mon Jan 24 22:35:12 CET 2005

[En primer lloc un notícia treta de l'AVUI i a continuació una
entrevista d'ANNA amb un iranià, vei de València]
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
>El règim islàmic respon a les amenaces de l'administració Bush
>L'Iran acusa els EUA de lliurar una "guerra psicològica" i titlla
d'"error" un eventual atac
>Londres exclou l'acció militar i defensa una "solució negociada" al
conflicte amb Teheran
M.A.
CORRESPONSAL KUWAIT
L'Iran va respondre ahir a les amenaces d'atac llançades els darrers
dies per responsables nord-americans titllant-les d'"error
estratègic" si es duen a la pràctica i de simple "guerra
psicològica". El ministre d'Exteriors iranià, Hamid Reza Asefi,
considera "molt remota" la possibilitat d'un atac, "llevat del cas
que algú vulgui cometre un gran error estratègic", i va preveure un
progressiu aïllament de Washington perquè "aquesta mena de
declaracions [...] només fan que més gent odiï les polítiques dels
EUA". Aquestes declaracions arriben poc després que el mateix
president nord-americà, George W.Bush, digués que no es descarta
l'acció militar per posar fi a les activitats nuclears de la
República Islàmica. Per la seva banda, el vicepresident Dick Cheney
va situar l'Iran al capdamunt de la llista de països problemàtics i
va alertar que Israel podria decidir unilateralment bombardejar les
instal·lacions nuclears iranianes. El ministre iranià va dir que les
paraules de Cheney són la prova de la influència de l'Estat hebreu en
la política exterior nord-americana.
El president iranià, Mohammad Khatamí, ja havia intervingut dijous en
l'intercanvi de declaracions assegurant que Teheran "no vol la guerra
amb cap país, incloent els Estats Units", i que no preveu cap
moviment militar "boig" perquè Washington "ja té prou problemes a
l'Iraq". Khatamí, però, va deixar ben clar que estan preparats per
fer front a qualsevol agressió. L'actual crisi va iniciar-se l'any
passat, quan Washington va acusar Teheran de traballar per fabricar
armes nuclears. Els EUA van amenaçar de dur el cas al Consell de
Seguretat de l'ONU, però gràcies a la mediació de la Gran Bretanya,
França i Alemanya el govern de Teheran es va comprometre a informar
l'Agència Internacional de l'Energia Atòmica de totes les seves
activitats relacionades amb l'enriquiment d'urani.
Per la seva banda, el ministre d'Exteriors britànic, Jack Straw, ha
elaborat un informe de 200 pàgines en què es posiciona contra una
eventual intervenció armada a l'Iran i advoca per una "solució
negociada" a la crisi, segons va informar el Sunday Times. Londres,
que tem que Washington busqui també el seu suport a l'Iran, defensa
una iniciativa diplomàtica impulsada conjuntament amb França i
Alemanya "en interès de l'Iran, però també de la comunitat
internacional".
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
ENTREVISTA
Conversa amb un iranià de cultura xiïta laic, treballador autònom,
afincat a València.

Anna:
-serà possible que els americans invadisquen Iran?

L'iranià:
-Mira USA  és el país més endeutat del món, ja s'han gastat els
pressupostos del 2005 del 2006 i no sé si del 2007. I d'altra banda
els magatzems d'armes els tenen plens. La solució per a ells és la
guerra. Això d'un costat. Després tenim a la Xina. Després que els
xinesos ja han garantit a USA que no compraran en euros i ho faran en
dòlars, els americans els han deixat entrar en el comerç mundial. Ja
en aquests moments estan absorbint 250000 cotxes per dia. La
quantitat d'energia, petroli,  que necessitaran fa que els americans
vullgan controlar també el petroli d'Iran. Aquest seria un altra raó
per a la guerra.

Anna:
-Però sembla que Toni Blair no està disposat a secundar aquesta acció.

Iranià:
-Anglaterra ha sigut la més gran filla de puta que ha hagut en els
darrers segles. Ells són els causants de la major part dels
conflictes del món. Però ara estan en un moment delicat i decisiu per
a ells.  O segueixen amb els americans i definitivament es posen en
contra d'Europa, en contra de França i d'Alemanya, o deixen als seus
aliats de sempre i es decanten per Europa. Si continuen amb els
americans el trencament amb Europa seria definitiu. A Europa no
l'interessa la guerra té moltes inversions en Iran.

Anna:
-Saps quin projecte polític planteja Al -Qaida? Què és allò que
reclamen?

Iranià:
-L'única proposta política que conec d'ells es que reclamen la
sortida d'Aràbia Saudí dels seus antics aliats, els nord-americans.
En aquests moments els nord-americans són els que estan garantint la
supervivència dels actuals dirigents saudites.

Anna:
-Que em pots dir del fet que les dones no es poden presentar a la
presidència en Iran.

Iranià:
-Això ara ja no és cert. Fa tres dies que m'assabentat que les dones
si es podran presentar.

Anna:
- I de les declaracions d'aquest jordà d'Al-Qaida que diu que les
votacions van en contra del Coran.

Iranià:
- Sí jo també he llegit això, però caldria veure exactament la
traducció, tal vegada ha volgut dir a persones amb no massa
preparació cultural que les eleccions que estan organitzan els nord-
americans no ens convenen.

Anna:
- Tu eres xiïta. L'opressió que exercia Sadam sobre la vostra ètnia
era tan com diuen.

Iranià:
- No. Als kurds sí, però als xiïtes no, malgrat que Sadam era sunnita.

Anna:
-Si pogueres votar que votaries en la consulta de constitució europea?

Iranià:
- Sols te dic que algú té que parar els peus als nord-americans i
Europa, amb la resta de països del món, és l'única amb alguna
possibilitat.

ANNA (Agència de Notícies Alternativa del País Valencià)
Notícies per a compartir i tendir ponts entre el nacionalisme d'alliberament
i l'esquerra (tant la institucional com l'alternativa)
-Per a subscriure-s'hi:
agenciaanna-subscribe at yahoogroups.com
-Per a enviar notícies i comunicats:
anna at xarxaneta.org
-Si voleu llegir les notícies publicades entreu en:
-Per a llegir els ANNA's de la primera època:
http://llibertat.com/annanoticies/
-Per a cancel·lar la subscripció a aquest grup, envia un missatge de correu a:

-Per a accedir a la pàgina principal:
Enlaces a Yahoo! Grupos

    un mensaje en blanco a: