[OTAA] DUBTE URGENT A RESOLDRE

Jordi Martinez Vilalta Jordi.Martinez.Vilalta a uab.cat
div set 30 09:57:07 CEST 2022

Hola,

Us copio a sota la resposta de la Paula, que cerc que tb és molt útil.  Resulta que la OTAA ja va emetre una primera recomanació (document d’abast) a l’abril, que es pot baixar a l’enllaç que dona la Paula a sota (i que tb adjunto). Jo no en tenia ni idea d’això ni havia vist el document. Algú ho sabia? (perdoneu de nou si ha era conegut i sóc jo que amb els darrers mesos de desconnexió no me n’he assabentat...) En tot cas crec que val la pena analitzar el document amb calma per veure on som. Un cop fet això si pensem que val la pena parlar amb la persona que l’ha redactat (Maria Mir) ho puc fer sense problema.

Abraçades,

jordi

*******************
En aquesta web podeu veure l'estat de la tramitació ambiental: http://dtes.gencat.cat/portalAA/AppJava/documentExpedientPlansInform.do?reqCode=detallExpedient&idExpedient=203137
Aquí podeu veure que es va emetre el document d'abast a l'abril, i us el podeu descarregar. El document d'abast diu que el pla ha de passar per avaluació ambiental ordinària i estableix el contingut que ha de tenir l'estudi ambiental estratègic (EAE). No me l'he llegit però he vist que apunta a la necessitat de subsanar carències del document anterior (no sé si concorda amb el que demanàveu). També defineix les persones interessades, a les quals s'haurà de consultar en el següent pas del tràmit. Aquí surt, entre d'altres, Associació Naturalistes de Gelida, sou vosaltres? Veig que el signa la Maria Mir, que és una ambientòloga molt bona. No sé si vau arribar a parlar amb ella, però no dubteu en fer-ho per qualsevol dubte, aclariment o, més endavant, per explicar les al·legacions que presentareu en el proper pas (això ho recomano molt).
Respecte el calendari, ara la pilota està en el camp del promotor, qui ha d'elaborar l'estudi ambiental estratègic (EAE). Es següents passos de l'avaluació ambiental estratègica (consultable en aquesta web<https://mediambient.gencat.cat/ca/05_ambits_dactuacio/avaluacio_ambiental/avaluacio_ambiental_de_plans_i_programes/preguntes_mes_frequents/>) són:
- Una vegada finalitzada la redacció del pla, aquest (amb l'estudi ambiental estratègic incorporat) ha de ser sotmès a informació pública durant un termini mínim de 45 dies; paral·lelament cal consultar les administracions públiques afectades i el públic interessat.
- Abans de l'aprovació final del pla, el promotor ha de presentar al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural l’expedient d’avaluació ambiental estratègica complet. En el termini de tres mesos l’òrgan ambiental verifica la proposta de pla, fa l’anàlisi tècnica de l’expedient i emet la declaració ambiental estratègica corresponent. En cas de no poder formular la declaració ambiental estratègica, previ requeriment de subsanació de l’expedient i/o d’informació addicional, l’òrgan ambiental pot resoldre la terminació del procediment.
- Correspon a l'òrgan competent per aprovar el pla prendre en consideració l'estudi ambiental estratègic i la declaració ambiental estratègica, per adoptar la decisió que correspongui. Aquesta presa en consideració s'ha de fer constar en l'acord d'aprovació mitjançant una declaració específica en què, en cas de discrepàncies amb els resultats de l'avaluació ambiental, cal justificar-ne els motius i les mesures adoptades.

De: Stopagroparc-otaa <stopagroparc-otaa-bounces a listas.sindominio.net> En nombre de Noemí Vilaseca
Enviado el: jueves, 29 de septiembre de 2022 20:32
Para: fda a fonsdefensaambiental.org
CC: stopagroparc-otaa a listas.sindominio.net
Asunto: Re: [OTAA] DUBTE URGENT A RESOLDRE

Moltíssimes gràcies Ariadna i Cristina!
No era conscient de que estàveu al grup de correu
No sabeu com de bé ens anirà aquesta informació

Moltes gràcies i seguim,
Noemí

Missatge de l'adreça <fda a fonsdefensaambiental.org<mailto:fda a fonsdefensaambiental.org>> del dia dj., 29 de set. 2022 a les 18:53:
  Bona tarda,

Fem una petita explicació del procediment que ja ha transcorregut i
del que vindrà:

El 20 de setembre de 2021, Ametller d'Origen va presentar un Avenç de
Planejament per la implantació d'un projecte d'interès territorial
davant l'Ajuntament de Gelida.

A partir d'aquí, l'Ajuntament va iniciar dues vies: 1. El 25 de
novembre de 2021, Gelida sol·licita al Departament de Territori el
reconeixement de l'interès territorial de la proposta d'implantació de
l'Agroparc en atenció a l'art. 1.14 del Pla Director Territorial de
l'Alt Penedès. I, 2. Al gener de 2022 l'Ajuntament presenta l'Avenç de
modificació puntual del POUM en l'àmbit del pla parcial urbanístic Can
Joncoses i finques confrontants per la implantació del projecte
Agroparc.

Pel que fa a la via 1, en la sessió celebrada el 23 de desembre del
2022, la Comissió de Territori de Catalunya, reconeix l'elevat interès
territorial de l'actuació als efectes de l'art. 1.14 del PDTAP. A més,
el 31 de gener de 2022, la Comissió d'Ordenació Territorial
Metropolitana de Barcelona, també va emetre informe que també reconeix
aquest interès.

Pel que fa a la via 2, Naturalistes de Gelida i Stop Agroparc van
redactar consideracions a l’abast i el grau d’especificació de
l’estudi ambiental estratègic de l'avanç de la modificació del Pla, ja
que van ser notificats per la OTAA per tal de fer-ho, gràcies a
haver-se personat com a interessats.

A partir d'aquí, el següent que hauria de succeïr és l'aprovació
inicial de la Modificació del POUM, amb la corresponent informació
pública, tràmit en el qual es poden presentar al·legacions. Finalitzat
aquest tràmit, la modificació s'aprova provisionalment, i
definitivament. Un cop aprobada definitivament, en cas que no s'hagin
tingut en compte les al·legacions presentades en informació pública,
es pot presentar un recurs contenciós administratiu contra l'aprovació
definitiva de la modificació del POUM.

Finalitzades les dues vies, i tenint en compte l'apartat 5 de l'art.
1.14, el qual preveu que l’acord de la Comissió d’Urbanisme de
Catalunya permet iniciar la tramitació de l’instrument urbanístic
adequat al tipus d’actuació de què es tracti, tot i això, aquesta
etapa no s'iniciarà fins que finalitzi la via 2. Aquest instrument
urbanístic serà o bé un Pla Especial Urbanístic o bé un Pla Especial
Urbanístic Autònom,  en la tramitació del qual també es podran
presentar al·legacions en el tràmit d'informació pública i, en el cas
d'aprovació definitiva, es podrà impugnar.

Esperem que us serveixi per demà.

Salutacions
Ariadna i Cristina

  Fons de Defensa Ambiental