[Tdexilis] Pis de la Joaquina

Territoris d'Exili / Territoires d'Exil territorisexili en sindominio.net
Vie Jun 7 13:44:11 CEST 2024

--

Hola Maria, què tal?

Ahir ens vam reunir i vam xerrar del que ens vares plantejar en el teu
correu elcetrònic. Ara, amb aquest missatge, passem a donar-te resposta.

Primer de tot informar-te de què és i quins són els objectius de
l’associació Territoris d’Exili:
Territoris d’Exili és un projecte polític de caire llibertari amb el
qual busquem per una banda  treballar en l'àmbit de la memòria
històrica.
El «fenomen» de l’exili, que en aquesta terra (igualment que en la
pràctica majoria de terres) esdevé com a conseqüència de la guerra i la
posterior repressió feixista, va resultar en un nou front de lluita (amb
les seves penes i misèries). Aquesta «nova» lluita va donar peu a que
molta gent s’hagués d’instal·lar a viure lluny de les seves terres
natals, barrejant-se amb les comunitats locals i enfrontant conjuntament
noves lluites en defensa de la llibertat (la II Guerra mundial i la
constant lluita antifranquista que feia anar a les combatents d’un
costat a l’altre de la frontera). En definitiva, tota una cultura de la
idea i de la lluita llibertària riquíssima en recursos i experiències
organitzatives que volem rescatar i mantindre a l’abast de la ma i
accessible per a totes.

T’adjuntem un arxiu amb la informació que estem difonent al respecte.

Per una altra banda, el pis en el que hi tenim la seu de l’associació és
en el que hi va viure la Joaquina Dorado, dona lliure i activista del
moviment llibertari, la qui el va deixar en herència al company Suno. La
idea és col·lectivitzar aquest espai des de la sensibilitat i òptica
polítiques del projecte. Que sigui un espai d’acollida de persones
d’organitzacions afins, de companyes del moviment llibertari, que
estiguin a la ciutat amb motiu d’esdeveniments de caire polític
(jornades, ponències...).
En aquest sentit ens vam plantejar la possibilitat de fer excepcions i
acollir persones en situacions diferents d’aquestes. Aquestes
excepcions, però, les vam subjectar a una temporalitat limitada, a
contraprestació econòmica i a uns mínims de cures i manteniment de
l’espai.

La idea en aquestes excepcions és que la persona que sigui acollida ens
aporti 20€ per dia. En el teu cas hem decidit fer una excepció a
l’excepció i proposar-te com a correspondència econòmica la part
proporcional de les despeses que ens genera el pis: 200€ per mes, que en
el teu cas es traduirien en 50€ per setmana fins al dia 20 de juny, que
ens vas informar que era l'última data de la teva estada.

T’adjuntem un parell d’arxius més amb les instruccions bàsiques del
funcionament del pis.

Arribades a aquest punt el que necessitem saber és a partir de quin
moment vindràs al pis, per a coordinar-nos i passar-te unes claus i
donar-te les quatre instruccions bàsiques in-situ al propi pis. Per
cert, el pis no està al Clot, està a St Martí, tot i que està molt ben
comunicat.

Ja ens dius el què quan et vagi bé...

Salut i llibertat!!!

--