[Tdexilis] Fwd: Re: Pis de la Joaquina

Territoris d'Exili / Territoires d'Exil territorisexili en sindominio.net
Lun Jun 10 17:10:51 CEST 2024

Hola companyes!!!

Aquí la resposta de la Maria Sabaté enviada el dissabte a la nit. En
principi, d'acord amb el què vam parlar anteriorment, podem passar a
quedar amb ella i coordinar-nos per a deixar-li les claus... Jo em puc
encarregar de fer aquesta part.

No obstant, ella proposa d'estar-se fins al dia 27 de juny. A mi em
sembla bé tot i que necessito saber si a la resta també us sembla bé, i
saber en quines dates tenim previst que hi vingui més gent al pis per
tal de distribuir l'espai...

Abraçades i salut!!!!

Oscar

-------- Mensaje Original --------
Asunto: Re: Pis de la Joaquina
Fecha: 2024-06-08 23:21
De: Maria Sabate <sabategimenomaria en gmail.com>
Destinatario: "Territoris d'Exili / Territoires d'Exil"
<territorisexili en sindominio.net>

Hola companyes,

Primer de tot un fort i sentit gràcies. Estic d'acord amb la
contribució setmanal i si pogués estar-hi fins el 27 de juny, que es
quan acabo de treballar, seria genial. Sinó quedem com havíem dit fins
el 20. Pel que fa la coordinació de les claus m'adapto a quan us vagi
millor a vosaltres.

Una abraçada,

Maria.

Hola Maria, què tal? Ahir ens vam reunir i vam xerrar del que ens vares
plantejar en el teu correu elcetrònic. Ara, amb aquest missatge, passem
a donar-te resposta. Primer de tot informar-te de què és i quins són
els objectius de l’associació Territoris d’Exili: Territoris
d’Exili és un projecte polític de caire llibertari amb el qual
busquem per una banda treballar en l'àmbit de la memòria històrica.
El «fenomen» de l’exili, que en aquesta terra (igualment que en la
pràctica majoria de terres) esdevé com a conseqüència de la guerra i
la posterior repressió feixista, va resultar en un nou front de lluita
(amb les seves penes i misèries). Aquesta «nova» lluita va donar peu
a que molta gent s’hagués d’instal·lar a viure lluny de les seves
terres natals, barrejant-se amb les comunitats locals i enfrontant
conjuntament noves lluites en defensa de la llibertat (la II Guerra
mundial i la constant lluita antifranquista que feia anar a les
combatents d’un costat a l’altre de la frontera). En definitiva,
tota una cultura de la idea i de la lluita llibertària riquíssima en
recursos i experiències organitzatives que volem rescatar i mantindre a
l’abast de la ma i accessible per a totes. T’adjuntem un arxiu amb
la informació que estem difonent al respecte. Per una altra banda, el
pis en el que hi tenim la seu de l’associació és en el que hi va
viure la Joaquina Dorado, dona lliure i activista del moviment
llibertari, la qui el va deixar en herència al company Suno. La idea
és col·lectivitzar aquest espai des de la sensibilitat i òptica
polítiques del projecte. Que sigui un espai d’acollida de persones
d’organitzacions afins, de companyes del moviment llibertari, que
estiguin a la ciutat amb motiu d’esdeveniments de caire polític
(jornades, ponències...). En aquest sentit ens vam plantejar la
possibilitat de fer excepcions i acollir persones en situacions
diferents d’aquestes. Aquestes excepcions, però, les vam subjectar a
una temporalitat limitada, a contraprestació econòmica i a uns mínims
de cures i manteniment de l’espai. La idea en aquestes excepcions és
que la persona que sigui acollida ens aporti 20€ per dia. En el teu
cas hem decidit fer una excepció a l’excepció i proposar-te com a
correspondència econòmica la part proporcional de les despeses que ens
genera el pis: 200€ per mes, que en el teu cas es traduirien en 50€
per setmana fins al dia 20 de juny, que ens vas informar que era
l'última data de la teva estada. T’adjuntem un parell d’arxius més
amb les instruccions bàsiques del funcionament del pis. Arribades a
aquest punt el que necessitem saber és a partir de quin moment vindràs
al pis, per a coordinar-nos i passar-te unes claus i donar-te les quatre
instruccions bàsiques in-situ al propi pis. Per cert, el pis no està
al Clot, està a St Martí, tot i que està molt ben comunicat. Ja ens
dius el què quan et vagi bé... Salut i llibertat!!!

ChatGPT

Hola,

Gràcies per la resposta i per la informació detallada sobre
l'associació Territoris d’Exili. És molt interessant conèixer els
vostres objectius i la vostra tasca en la recuperació de la memòria
històrica i en la promoció de la lluita llibertària.

Respecte a la proposta d'allotjament, entenc les condicions i agraeixo
la flexibilitat que heu tingut en el meu cas. Puc confirmar que la meva
estada serà fins al 20 de juny, com us vaig informar. Estic d'acord amb
la contribució econòmica de 50€ per setmana.

Pel que fa a la coordinació per recollir les claus i rebre les
instruccions bàsiques del funcionament del pis, em va bé venir demà a
la tarda, si us sembla bé. Puc arribar a partir de les 16:00. Si
necessiteu un altre horari, feu-m'ho saber i miraré d'adaptar-me.

Gràcies de nou per tot. Estic desitjant conèixer l'espai i poder
compartir

--
territorisexili en sindominio.net